Onze eerste belevenissen!! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Joost en Saskia - WaarBenJij.nu Onze eerste belevenissen!! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Joost en Saskia - WaarBenJij.nu

Onze eerste belevenissen!!

Door: Joost en Saskia

Blijf op de hoogte en volg Joost en Saskia

06 December 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

Hoi allemaal,

Een eerste verhaal van ons uit het warme Azië. Na een prima vliegreis, met een pitstop op Dubai, zijn we op 2 december in de middag plaatselijke tijd gearriveerd bij ons hotel in Singapore. Eerste indruk van de stad was...... DRUK!! Maar wel enorm groen en SCHOON. Even een paar wistjedatjes...

Wistjedat: - Singapore ongeveer net zo groot is als de Noordoostpolder. - Er per m2 kilometer 8 keer zoveel mensen wonen als in Nederland (dat verklaart de drukte). - Er 30.000 taxi's in de stad rondrijden. - Er naar ons idee minstens zoveel schepen voor de kust liggen te wachten voordat ze de haven in mogen (en dit zijn geen lullige jachtjes). - Je door alle hoge gebouwen bijna geen zon hebt in de stad. Geen zon...?! Daarvoor hebben we niet heel dat eind gevlogen..... Op naar Sentosa Island.!! Een groen schiereiland ten zuiden van Singapore dat eigenlijk iets weg heeft van een groot pretpark. Kabelbanen, Underwater World, achtbanen, resorts, rodelbaan etc.. En daar was dan het strand.. Heerlijk genieten, sas haar voetjes door het water en het zand en auw!! Steen in het zand! Van tevoren nog gedacht: EHBO kitje meenemen, nee joh is daar niet nodig....

Wij waren zo ongeveer de enige die bedachten om te voet het eiland te verkennen. Snel waren we daarvan genezen en gingen we met de stroom mee en hebben we het eiland verkent met de kabelbaan, rodelbaan en bus! Opvallend was toch nog wel het levende stoplicht, de hele dag zit er een man die continu een bordje omdraait met go en stop.
Onze backpacks stonden nog in het hotel want we hadden thuis al bustickets gekocht om rond 00:00 uur naar Kuala Lumpur te gaan. Het cash geld was op maar in bijna elke taxi kun je met de pas betalen, kan niet mis gaan dachten wij. Mevrouw van het hotel zei laat maar weten dan bestel ik er één.. Wachten, wachten.. Geen taxi. Na meedere keren het nadrukkelijke verzoek om een taxi kwam er toch één, natuurlijk waar je cash moest betalen. Snel langs de ATM en vervolgens gelukkig nog op tijd voor de bus! Lekker slapen dachten we.. Dat feest ging niet door met een chaffeur die minimaal 120 reed (teller kon niet verder). Onderweg zijn we door niets ingehaald behalve een andere bus. Dit zegt ook iets over de rijstijl van die andere chauffeur. Van Singapore tot KL vlogen we de auto's, vrachtwagens en andere bussen voorbij. Rond 7 uur in de ochtend zouden we aankomen in Kuala Lumpur, dit werd dus 04:00 uur. Staan allemaal mensen klaar teksi teksi teksi!!! (want zo wordt het ook letterlijk geschreven) Eerst nee gezegd en een stukje verder gelopen want er moest nog gepind worden. Een hele zoektocht zo midden in de nacht maar het heeft ook wel wat! Overal stond security dus we voelden ons wel veilig en we werden ook vergezeld door een aantal ratten, wat een geluk ;-)

Bij ons hotel mochten we in een loungeruimte wachten en al vroeg konden we de kamer op. Daar hebben we eerst wat slaap ingehaald om vervolgens de stad te verkennen. Ook hier weer een enorme drukte! Hier hebben we ook een tripje geboekt naar de Cameron Highlands. Degene waarbij we geboekt hebben (Sean) kreeg van ons het eerste hollandse klompje (sleutelhanger) die we van Emmelie en Gui hebben gekregen. In een boekje stond dat ze vaak cadeautjes geven in gelijke aantallen, zeker aan chinezen. We vroegen dit aan Sean en hij bevestige dat dit zo was, daar ging dus ook het tweede klompje ;-) Een taxi vinden is geen probleem, overeenkomen over de prijs kan nog wel eens anders zijn. Meestal zijn ze aardig, maar soms ook niet.. Je bent gewend om het gewoon te zeggen als je wat vindt aangezien ze je toch niet verstaan.. Maar door het vele engels praten zei sas per ongeluk tegen een een taxichaffeur iets heel onaardigs in het engels.. Oeps :)

In Kuala Lumpur hebben we actief de stad verkend, zowel lopend, met de taxi als met de skytrain. We zijn naar het onafhankelijkheidsplein geweest en brachten een bezoek aan de vlindertuin, een tuin vol orchideën, Chinatown, central market en in de avond zijn we in de Twin Towers geweest. Dit zijn twee torens, 452 meter hoog. Op de 41e verdieping loopt er een brug van de ene naar de andere toren. Daar zijn we op geweest en ook op de 83e verdieping, super mooi uitzicht!! Na zo actief te zijn geweest (want lopen betekent zweten in KL) hebben we even aan het zwembad gelegen in ons hotel. Als je met de lift naar de tweede verdieping gaat is het ping, en je loopt zo het zwembad in. Best apart want je ligt er lekker te zonnen terwijl je de treinen voorbij ziet rijden.

Het eten in Maleisië trekt ons nog niet zo.. We proberen soms wel wat maar zijn ook te vinden bij de subway, mc donalds en starbucks (de Subway is al twee keer onze redder in "hongersnood" geweest, want eten doen we om de een of andere reden veel!) Op straat is werkelijkwaar alles te verkrijgen. Naast de luxe en dure shopping malls vind je veel straatjes waar de locals hun geld proberen te verdienen met de verkoop van souvernirs, voedsels, accesoires en kleding, waaronder handschoenen. JA HANDSCHOENEN, van die dikke die iedereen in NL nu ook draagt. Sean vertelde ons dat 30 graden normaal is voor de bevolking maar daaronder wordt het koud en dus loopt men dan in dikke kleding.

Het laten van boeren blijkt normaal te zijn. Op straat, in de winkel, wanneer we een broodje bestellen bij de Subway. Er wordt ongegeneerd geboerd..

Zaterdagochtend zijn we met de bus vertrokken naar de Cameron Highlands. Onze kleren werden gewassen en waren gelukkig net op tijd klaar! Met schone kleren en onze tassen weer gepakt de bus in voor ongeveer 4 uur. We verblijven in een lodge en er werd ons al gezegd stel je er niet te veel van voor. Het is een kamer met een bed en 1 nachtkastje, en het stinkt! Lang leven onze mooie kussenslopen die we van thuis hebben meegekregen! De badkamer is klein en daardoor multifunctioneel.. Je kan naar de wc, douchen en je tanden poetsen op 1 plek :) Gelukkig hebben we wel een heerlijke plek om te chillen buiten waar we droog op internet kunnen. Het begint hier blijkbaar iedere middag rond 14.00 uur te regenen. Dit komt vandaag eigenlijk wel goed uit want het dwingt ons om even te gaan zitten en alle indrukken van de afgelopen week eens even te verwerken. 'Waar zijn we aan begonnen?' is ons allebei al wel eens door het hoofd geschoten. Maar vooral 'Wat is dit gaaf en mooi' voert toch wel de boventoon. Een goed teken, het acclimatiseren lukt ons dus wel! In het volgende verhaal vind je onze verdere ervaringen in Maleisië en misschien ook al Thailand. 15 december zullen we Willem en Maud zien in Thailand om samen twee weken te gaan genieten!!

Veel liefs xxxx

• 06 December 2014 - 11:24

Irene :

Super leuk die eerste belevenissen! Vooral die actie van sas om perongeluk in het engels iemand te beledigen ;)

Komen de eerste foto's ook snel online?

X irene

• 06 December 2014 - 11:44

Emmelie:

Wat een week!! Super vet! En de eerste klompjes al uitgedeeld...

• 06 December 2014 - 13:00

Patricia:

Wat heerlijk om te lezen hoe jullie de eerste dagen doorgekomen zijn. Dat "waar zijn we aan begonnen" is heel herkenbaar, maar wat zullen jullie een heerlijke tijd hebben samen en terug kijken op een geweldige ervaring!!

Geniet!!!

• 06 December 2014 - 15:41

Nina:

Bootie en sas! Natuurlijk krijgen wij al veel via whatsapp mee maar zo'n lopend verhaal is zeer prachtig! Dat vrij boeren is natuurlijk een verademing voor vooral Joost

• 06 December 2014 - 15:44

Nina:

Kak.. Heeft die niet heel m'n verhaaltje geplaatst!

Fijn dat jullie het goed hebben en zoveel moois hebben meegemaakt, ga zo door!
    Hopelijk gaat niet alles zo snel als die bus anders ben je volgende maand alwee thuis

• 06 December 2014 - 15:50

3e poging.. Laatste stukje was nog:

Kus Jeroen en Nina ;)

• 06 December 2014 - 18:00

Thijs:

Hee Joost en Sas,

Heel gaaf om te lezen van over jullie ervaringen.
    Dat boeren is helemaal iets voor Joost wordt hier al in de bar gezegt!

Geniet ervan!

Liefs!

• 06 December 2014 - 19:48

Laura:

Dag Sas en Joost!

Kei leuk om jullie eerste avontuur te lezen. Krijgen we een beetje mee hoe jullie daar nu leven.. :)
    Geniet van alle mooie ervaringen.

Dikke kus Laura en Rob

• 07 December 2014 - 00:01

Teun:

Lieve Joost en Saskia,

Dankjewel voor een heerlijk reisverhaal van een goed gestart avontuur!

Veel reisplezier!

• 07 December 2014 - 00:01

Teun:

Lieve Joost en Saskia,

Dankjewel voor een heerlijk reisverhaal van een goed gestart avontuur!

Veel reisplezier!

• 07 December 2014 - 23:03

Angela:

Hey,

Net jullie verhaal gelezen. Erg leuk om te lezen. Krijg er erg veel zin om ook op reis te gaan. En wat fijn dat het vooral goed voelt.

XX

• 09 December 2014 - 21:24

Liz:

Broer en skonzusje! Heerlijk dat wij (weer) kunnen genieten van de leuke verhalen die jullie kunnen schrijven!! De eerste week is alweer voorbij... Geniet samen en met Willem en Maud! Kijk uit naar jullie volgende verhaal!! Xxxx

• 13 December 2014 - 09:46

Loes :

Wauw, wat geweldig om te lezen. (En herkenbaar, hihi!)
    Op het ROC proberen we ons af en toe te verplaatsten in jullie leventje en even mee te te dromen... Vooral doorgaan met schrijven dus. ;)
    Geniet samen maar lekker van dit avontuur. Gr Loes.

• 14 December 2014 - 10:59

Harold:

hey man.....en sas

Te gek te gek te gek. Ik wou soms dat ik jullie was.
    Soort vervolgserie waarbij je niet kan wachten op het volgende verhaal.

En dan zo'n filmpje posten op een een strandje....jaloers...

Geniet er weer van

Harold

• 14 December 2014 - 11:25

Wilma:

Hè globetrotters! Lees nu pas jullie verslag: leuk om te lezen wat jullie meemaken! Inmiddels is er al weer een week voorbij, met ongetwijfeld genoeg ervaringen voor een volgend verhaal! Ik ben benieuwd..... Vandaag gaan jullie Willem en Maud ontmoeten. Heb een hele leuke tijd met elkaar en veeeeeel liefs voor alle vier uit Tilburg van tante Wilma en familie