Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joost en Saskia - WaarBenJij.nu Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joost en Saskia - WaarBenJij.nu

Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!!

Door: Saskia en Joost

Blijf op de hoogte en volg Joost en Saskia

28 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal,Het heeft even geduurd maar daar zijn we weer. Na het vorige verhaal zijn we op een tour geweest door de Cameron Highlands. Prachtige uitgestrekte theevelden, een bezoek aan een vlindertuin en een aarbeienfarm en een korte tocht door de jungle. De highlands in Maleisië, wat een prachtige omgeving. De tour hebben we samen met 3 andere stellen gedaan waar we erg leuk contact aan hebben over gehouden. Na Cameron zijn we 2 dagen naar Penang geweest. Een leuk en mooi schiereiland op zo'n 5 uur rijden. Hier hebben we vooral gerelaxed. Penang staat bekend om het goede en lekkere eten en dat hebben we vooral veel gedaan. Begin vooral niet aan het westerse eten maar geniet van de oosterse keuken. We vinden brood als ontbijt toch wel fijner dan een zware en pittige  rijstmaaltijd, dus de eerste dag op zoek naar toast. Al gauw gevonden en dus een bestelling geplaatst. De hoeveelheden begrijpen ze hier niet helemaal. Uiteindelijk stond er bij een bestelling van toast, 4 sneeën brood, 1 plakje! kaas en 1 klein gebakken ei..... Beetje veel brood, maar we hadden wel wat we wilden.
Na dit heerlijke ontbijt, besloten we om lekker naar het strand te gaan. Na ruim een half uur in de bus gezeten te hebben kwamen we aan op het strand. Allerlei watersporten werden hier uitgeoefend. Wat ons opviel was de manier van opstijgen en landen bij het parasailen. Je werd letterlijk van het strand omhoog getrokken doordat de boot volle gas weg vaart (zoals je dat ook bij funniest home videos ziet) en bij het landen gebeurt hetzelfde, de speedboot gaat langs het strand varen, een van de medewerkers gaat aan je parachute hangen en je wordt op het strand gedropt. Na dit bijzonder spectakel aanschouwd te hebben lagen we net lekker 5 minuutjes in het zonnetje toen we de  eerste druppels voelden. We opende onze ogen en zagen dikke donkere wolken boven ons samen trekken... Binnen 10 minuten zaten we dus weer een half uur terug in de bus naar ons hotel. Scheelt dat een enkeltje met 2 personen slechts €1,25 kost.  Na wat geluierd te hebben op de kamer zijn we wat gaan eten bij een food market, een ideaal concept. Je hebt er wel 20 verschillende stands met allerlei verschillende keukens, je bestelt wat je wil en geeft je tafelnummer door. Erg gezellig en voor ieder wat wils. Zo zaten wij dus aan o.a. sushi, indiaas eten en thais eten. De volgnde dag hebben we alsnog de nodige vitamine D opgedaan op het strand, deze keer zonder nattigheid.

Op 10 december zijn we vanaf Penang met de boot naar Langkawi gegaan, een eiland in het  noordwesten van Maleisië. We zijn hier op bezoek geweest bij Hélène, zij is de moeder van Bas een goede vriend van Joost. Hélène woont ruim twee jaar op het eiland en heeft ons bij aankomst opgepikt in de haven van Kuah, de hoofstad van Langkawi. Na een heerlijk kopje koffie en thee in haar prachtige traditioneel Maleis huisje aan de rand van de jungle, heeft Hélène ons naar ons guesthouse gebracht voor de eerste nacht (we hebben besloten niets meer voor meerdere dagen te boeken, maar alleen de eerste nacht en dan zien we wel waar het schip strand). S'avonds zijn we met Hélène, die inmiddels bekroond was tot  onze privégids door haar kennis over het eiland,  Indiaas wezen eten en mee geweest naar haar dartavond in een plaatselijk kroegje, waar ze twee keer per week naar toe gaat. Een super gezellige avond waar we kennis hebben gemaakt met locals en met andere mensen die vanuit het westen zich gevestigd hebben op Langkawi. De volgende dag heeft Hélène ons mee op sleeptouw genomen in een rondje rond het eiland. Geweldig om te horen wat ze allemaal kan vertellen over het eiland en hoe zij ons de plekjes op het eiland liet zien waar we anders nooit zouden komen. We hebben deze dag een kijkje genomen bij een waterval, die op dat moment meer deed denken aan een lekkende kraan vanwege de droogte in het gebied. Een clubje Maleise kinderen was zich aan het wassen in het water dat onder aan de waterval stond, erg leuk om te zien. Verder hebben we deze dag twee mooie stranden bezocht, weg van het toeristische Pattai Chenang, stranden die ons een gevoel gaven alsof we beland waren in Expeditie Robinson (maar dan de luxe variant) zo indrukwekkend mooi. We hebben de dag afgesloten met een ritje naar de top van de Gurung Raya, een berg die je prachtig uitzicht geeft over Langkawi en de omliggende eilandjes. Als avondeten hebben we allemaal onze persoonlijke maaltijd samengesteld op een marktje en deze opgepeuzeld op een picknicktafeltje voor ons guesthouse. Moe maar voldaan en vol indrukken en ideeën over het leven dat Hèlène op dit prachtige eiland leeft zijn we naar bed gegaan.De volgende ochtend vroeg uit de veren want we werden door onze gastvrouw meegenomen op een trip door de mangrove. De dag begon met een bezoek aan een vleermuizengrot. Het was hier echt afgeladen druk aangezien het vakantie was in Maleisië en veel Maleise gezinnen de vakantie doorbrengen op o.a. Langkawi. Na een pittige maar lekkere lunch en een rondleiding door een fish farm zijn we de kajak ingestapt om een tocht te maken door de mangrove. Een heel bijzondere ervaring omdat je op plekken komt waar je normaal met de speed boat nooit zou komen. Dwars tussen de wortels van de bomen zijn we op zoek gegaan naar dieren en kregen we uitleg over  deze bomen. Zo vertelde de gids dat Langkawi tijdens de tsunami in 2004 nauwelijks geraakt is door overstromingen. Deze zijn grotendeels opgevangen door de mangrovebossen.Na deze indrukwekkende tocht zijn we s avonds uiteten geweest in het restaurant van vrienden van Hélène. De kroeg hebben we deze avond overgeslagen omdat we te moe waren. Hier had Hélène geen last van en is lekker wezen darten.De laatste dag op Langkawi moesten we op zoek naar een nieuw onderkomen, ons guesthouse (waar we uiteindelijk toch nog 2 nachten bijgeboekt hadden) was vol. Hélène bood ons aan bij haar te blijven logeren aangezien we de volgende ochtend vroeg in de auto moesten zitten naar de haven en we de laatste avond toch nog even goed wilden afsluiten met het gooien van een pijltje en een drankje in de naastgelegen discotheek. Nadat we onze spullen hadden afgegooid zijn we naar een rubberplantage  geweest en een buffalo farm waar we mozzarella gekocht hebben. Nog een bliksembezoek aan een grote fruit tuin waar we een rondleiding hebben gehad en onbeperkt fruit van het seizoen mochten eten.De late lunch vond plaats in het huisje van Hélène waar we heerlijk gesmuld hebben van de buffelmozzarella en we daarna besloten een powernapje te houden. Joost buiten op de bank, Hélène op de sofa en Saskia in het grote bed van onze huisbaas (voor 1 nacht). Bijzonder om de avond te zien maar vooral horen vallen aan de rand van de jungle. Allerlei dieren komen tot leven en laten zich zien. Helaas wel ook ongedierte, maar dat hoort erbij. Hélène heeft ons meerdere keren uitgelachen en zich hardop afgevraagd waarom we op reis zijn gegaan naar azie, bij onze verhalen over kakkerlakken, spinnen en andere insecten.Na de powernap allemaal even gedouched en  hebben wij Hélène vervolgens mee uiteten genomen om haar te bedanken voor de dagen die zij ons mee op sleeptouw heeft genomen. Bijzonder om te zien hoe zij een leven heeft opgebouwd aan de andere kant van de wereld en hoe ze ons mee heeft genomen in haar dagelijkse leven. Erg leuk om dit mee te mogen maken, een ervaring die we niet gauw zullen vergeten. 'S avonds nog met z'n allen opstap (wat opzich ook een bijzondere ervaring is, om met de moeder van een goede vriend de kroeg in te duiken) en na wat korte uurtjes slapen, waarbij Hélène op de sofa heeft geslapen en ons het grote bed gunde stonden we de volgende ochtend om half 9 alweer afscheid van elkaar te nemen en hebben we de boot gepakt naar Satun, Thailand.

Na een lange dag reizen met de nodige tegenslagen zijn we 's avonds laat aangekomen in Don Sak. Hier was onze eerste ontmoeting met Willem en Maud in Thailand. Don Sak is een dorpje aan de oostkust van Thailand waar nog niet veel toerisme is. We zijn door de eigenaar van ons resort naar een restaurantje gebracht waar we gezellig samen hebben gegeten. Na wat boodschapjes gedaan te hebben voor de overtocht naar Koh Tao en we dubbel hebben gelegen met de thaise verkoopster in de winkel over het wasmiddelmerk Downy (zij begreep vermoedelijk niet waarom wij dit zo grappig vonden) zijn we door de eigenaar van het restaurant teruggebracht naar het resort. Bij aankomst werden we eerst geconfronteerd met een enorme spin op de buitenmuur van ons huisje. Bij de check van de binnenkant van ons huisje bleek er een enorme kakkerlak te zitten. Willem en Maud hebben laten blijken minder moeite te hebben met dit ongedierte en hebben hem vakkundig de weg naar het toilet gewezen waarna onze grote vriend met een flinke spoelbuurt en nog 5 naspoelbeurten een rondleiding door het riool van Don Sak heeft gekregen.Vervolgens nog een paar potjes skip-bo gespeeld om vervolgens onder de wol te kruipen en de volgende dag op pad te gaan naar Koh Tao, een eiland waar we 2 jaar geleden al eens zijn geweest en we na die vakantie besloten hadden om eens terug te gaan en ons duikbrevet te halen.
Gelukkig zagen Willem en Maud dit ook wel zitten en na een stevige bootreis van ruim 4 uur kwamen we aan op dit kleine eiland. We werder opgepikt door ons resort en na het uit de weg ruimen van de nodige miscommunicaties over onze boeking zijn we gesetteld in onze kamers. 'S avonds nog een klein drankje gedaan aan het strand om ons op te maken voor dag 2, waar een bult theorie op het programma stond en onze eerste duik in het zwembad. Dag 3 hebben we in de ochtend weer theorie en het theorie examen gehad en in de middag onze eerste twee duiken in de zee. Een beetje spannend maar wel een super gave  ervaring. Het zicht onder water was echter bar slecht, daarnaast waren er erg hoge golven op zee wat de omstandigheden ook niet ideaal maakten. Dit gold ook voor de tweede dag waarbij we onze eerste duik naar 18 meter mochten maken. Sas vond het soms best eng doordat er slecht zicht was en is tot 15 meter geweest. Erg gaaf en mooi om te doen! De tweede duik hebben we nog wat oefeningen onder water moeten doen en daarna hebben we allemaal ons duikbrevet behaald. We willen nu graag snel nog een keer gaan duiken in de hoop dat er dan beter zicht is. Die avond in een barretje de film gekeken van het duiken en uit eten geweest met onze instructrices en twee vrienden van hen.We hebben nog een dag scootertjes gehuurd en een rondje op het eiland gereden op zoek naar mooie strandjes en die hebben we gevonden. Heerlijk genieten van het zonnetje. In Koh Tao hebben we meerdere massages gehad bij 1salon,  vooral Willem is dubbel gevouwen!

Vanuit Koh Tao hadden we een lange reis voor de boeg. Eerst met de boot naar Chumpon en vervolgens met de nachttrein van Chumphon naar Bangkok. Eerste klas geboekt dus lekker slapen zou moeten kunnen dachten wij. Al snel werd de eerste kakkerlak ontdekt. Sas en Willem hebben een veilig heenkomen gezocht in bed, Joost typt aan dit verhaal en Maud loopt op de gang heen en weer alle kakkerlakken te vermoorden. De teller staat op dit moment op ruim 30. Wat een ellende.... 4 eerste klas tickets om te belanden in het koninkrijk van de kakkerlak. De volgende morgen zijn we rond half 8 aangekomen in Bangkok en zijn we met de metro naar Sarah en Jason geweest (vrienden van tante Jos). Daar heerlijk gezwommen, gekletst, kerstfoto gemaakt, kaart gekregen van tante Jos, cadeautjes van Sarah en Jason, een  warme douche, pizza enz. Een fijne en gezellige dag! Maud en Sas nog even een full bodymassage. Of we al onze kleren uit wilde doen inclusief ondergoed.. Uhm ja oke is goed. We kregen een haarnetje en ook zoiets als onderbroek. We begonnen ons toch wel af te vragen wat er precies ging gebeuren. En inderdaad alles werd gemasseerd, wel heel professioneel. Die avond weer de trein naar Chiang Mai. 2e klas en zonder kakkerlakken! Wat wil je nog meer dachten we..misschien een airco die zachter kan want het was net een vrieskist, maar buiten dat prima te doen! Je zit gewoon in de trein en na een tijd wordt er vanalles uitgeklapt en worden er bedjes van gemaakt.
Aangekomen in Chiang Mai sliepen we voor de 3e nacht op rij in stapelbedden bij elkaar. Wat rondgelopen en naar de shoppingmall geweest en 's avonds gegeten met een jongen die Maud en Willem eerder in de vakantie hebben ontmoet. De volgende dag stond ons een jungletour te wachten. Nadat iedereen was opgehaald zijn we eerst naar een waterval geweest en vervolgens naar een warmwaterbron. Het water kookt, je kan er een eitje koken als je wilt!     Vervolgens liet de auto ons achter en gingen we lopend verder.. Ongeveer 3 uur stijl omhoog en omlaag lopen om aan te komen in een dorpje met locals. Hier hebben we heel basic geslapen op een dun matrasje in eenkamer met 11 personen. Geen bedden, geen ramen en geen airo. Gelukkig wel een musquitonet. 's Avonds een korte rondleiding door het dorp, er werd voor ons gekookt en we hebben wat zitten buurten en zingen met de groep rondom het kampvuur. Volgende morgen weer vroeg op om nog wat rondgeleid te worden en weer verder te lopen (met spierpijn ondertussen). We kwamen aan bij het water en vanaf daar gingen we verder per bamboevlot, deze waren ze nog met de hand aan het klaarmaken!! Even allemaal erop staan.. Mm  nee nog niet goed, er moest nog een bamboe bij. Aantal uur over het water gedobberd en soms door een sterke stroming heen. De tour is afgesloten met het olifant rijden! Het was een geweldige tour en iedereen was kapot.
Maar op naar ons super de luxe resort speciaal geboekt voor kerst. Kon de taxichaffeur het niet vinden, hij luisterde voor geen meter, telefoons leeg, willem zijn telefoon bleek kwijt te zijn (daarna weer terecht).. Maar eenmaal op het resort dachten we nu komt het goed en kan onze kerst beginnen! Mooi niet.. Het resort was heel slecht!! Schimmel op de muren, douchebak waar een grote scheur in zat, deur kapot, jacuzzi die niet aan kon met koud water enz. Dus even plan de campagne met z'n vieren.. We besloten die avond daar te slapen en de volgende ochtend te vertrekken. Na een hoop discussie kregen we 3 van de 4 nachten terug. Die avond laat uit eten en meteen wat andere opties op internet gezocht. Volgende ochtend na nog meer discussie (we wilden ook korting voor de eerste nacht, uiteindelijk ook gekregen) en na een niet te vreten koud ontbijt zijn we vertrokken en in een super guesthouse terecht gekomen. Niet mega luxe maar prima kamers en een zwembad, de kerst kon beginnen! Voor 1e kerstdag stond een kookcursus op de planning, super leuk! 's ochtends zijn we naar een markt geweest waar we uitleg hebben  gehad over producten uit de Thaise keuken. Daarna zijn we naar de workshop gegaan waar iedereen 6 gerechtjes mocht kiezen om te maken. Pad Thai, Masaman curry en zelfgemaakte loempia's. Wij maken het graag voor jullie als we weer thuis zijn. Tijdens de jungletour hadden we lootjes getrokken (middels verschillende dopjes van flesjes) dus tweede kerstdag was het surprise met een gedicht en cadeautjes! Eerste kerstdag is iedereen daarvoor een andere straat ingelopen op een markt. Super leuke avond gehad! En natuurlijk 1e en 2e kerstdag even geskyped met het thuisfront! Kerst hebben we hier heel anders beleefd, er wordt weinig aandacht aan besteed en de temperatuur draagt ook niet erg bij aan een kerstgevoel! De volgende dag even gesplitst, Willem en Maud naar de Tiger Kingdom en wij naar een tempel (Wat Doi Suthep). Die avond hadden Willem en Maud een verassing voor ons. We zijn naar 3d kunst geweest waarbij jezelf op de foto kon zetten. Dit zorgde voor hilarische foto's!! Laatste avond lekker afgesloten in een goed Italiaans restaurant en nog wat geshopt en van de fish spa genoten. Vanmorgen zijn wij vertrokken en inmiddels zijn we in Laos. Maud en Willem zijn terug naar Bangkok gevlogen. Voor morgen en overmorgen staat de slowboat richting Luang Prabang op ons te wachten, we zijn benieuwd!Tot ons volgende verhaaltje! Hopelijk wat sneller en korter!

Liefs van ons XxxX en allemaal een heel goed uiteinde van 2014 en een setterend begin van 2015

• 28 December 2014 - 16:55

Thijs:

Heel tof om weer te lezen over al jullie avonturen.
    Jullie hebben het goed! Jullie foto hangt ondertussen groot in de bar te shinen!

Heel veel plezier! Een hele fijne jaarwisseling!
    Geniet van al het moois in 2015!

Groetjes,
    Thijs

• 28 December 2014 - 18:11

Jeann:

Hoi Sas en Joost,
    leuk geschreven verhaal jullie nemen ons mee
    op jullie avontuur.
    Veel plezier en een fijne jaarwisseling.

Liefs Jeanne.

• 29 December 2014 - 12:08

Susan:

Hèhè, eindelijk een update! Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en hoe jullie dat ervaren. Benieuwd hoe jullie oudejaarsavond doorbrengen, veel plezier in elk geval alvast!!!

• 29 December 2014 - 12:17

Irene:

Wat een heerlijk verhaal! Klinkt echt allemaal heerlijk wat jullie daar beleven.

Leuk ook dat jullie daar mensen ontmoeten die er wonen en die jullie kunnen rondleiden. Zo krijg je inderdaad plekjes te zien die normaal niemand ziet!

Vele plezier in Laos!!

PS wat zijn jullie plannen nu uiteindelijk geworden voor oud en nieuw?

X Irene

• 29 December 2014 - 12:44

Jolanda En Mark:

Hee lieverds!

Weer een lekker verhaal om te lezen! Super dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad met zijn viertjes. Is toch leuk dat jullie met kerst ook met elkaar zijn geweest. Inmiddels is er bijna een maand voorbij van jullie geweldige reis. Ik mis jullie maar als ik zo naar buiten kijken en ik zie 10 cm sneeuw dan snap ik dat jullie naar de andere kant van de wereld zijn gevlogen:)
    Hier in Nederland is alles goed, wij hebben ook een fijne kerst gehad al was onze eettafel erg leeg dit jaar.. maar daar komt volgend jaar zeker verandering in:)
    Ook erg leuk om te skypen met jullie, oma heeft er ook echt van genoten!

Dikke kus en knuffel
    en heel veel liefs

Jol, Mark en natuurlijk onze Melvin :)
    xxx

• 29 December 2014 - 16:41

Tante Jos:

Lieve Saskia en joost Dank voor je mooie verhaal ik heb er van genoten fijn dat jullie Sarah en Jasson ontmoet hebben nog dank voor de mooie foto geniet samen van alles .De reis van je leven ik denk aan jullie en zie uit na het volgende nieuws Lieve groetjes Tante Jos

• 29 December 2014 - 20:55

Gemma En Sjak:

He hartstikke leuk om een wat meer gedetailleerd verslag te krijgen van de afgelopen weken. We hebben natuurlijk via whats app al wel het een en ander van jullie vernomen, maar dit verhaal maakt het toch completer.
    Toch heel leuk om met broer en nicht zo een paar dagen door te brengen ver weg van huis. Nog bedankt voor de kerstkaart.
    Skypen op kerstdag was fijn om jullie ook even in levende lijve te zien en te horen. Moeten we vaker doen.
    Nou genieten op de slowboat, daar hoorden wij ook veel positieve reacties van backpackers die dat hebben gedaan en die wij ontmoeten in Vietnam.
    Tot horens, mails, whats apps of skypes.

Groeten van ons en Lola natuurlijk.

• 30 December 2014 - 14:13

Patricia:

Wat een heerlijk verhaal weer! Fijne jaarwisseling!

Rick, Patricia en Amber

• 31 December 2014 - 13:19

Hugo & Rian:

Hallo

leuk om weer zo'n uitgebreid verslag te lezen van jullie belevenissen. Geweldig wat jullie allemaal meemaken, echt de reis van jullie leven. Deze ervaringen neemt niemand je meer af.
    Dat duiken lijkt ons ook een hele ervaring. De foto's onder water waren echt leuk.
    Kijken uit naar die Thaise gerechten. Veel plezier en doe voorzichtig.
    Tot 17 februari.
    Hugo & Rian

• 02 Januari 2015 - 12:37

Annette:

Blijf vooral doorgaan met schrijven, ik geniet van jullie avonturen! En verder een goed 2015 met vele mooie reiservaringen

• 02 Januari 2015 - 20:55

Liz En Bart :

Lieve broeder en skon zusje,

Even een half uur uitgetrokken om dit verhaal te kezen, maar dan heb je ook wel echt wat! Jullie beschrijven het zo goed dat het is alsof we erbij zijn.. ;)
    Wij zijn blij dat jullie het goed naar jullie zin hebben en zo'n geweldige tijd met Willem en Maud hebben gehad!! Ik zie het trouwens helemaal voor me hoe Joost aan het typen is en Maud op zoek is om kakkerlakken te vermoorden! Hahah

Geniet nog samen van iedere minuut want jullie zijn nu al een maand weg!!
    We kijken uit naar jullie volgende verhaal!!

Dikke kus van ons

Ps. Hoe is de sushi daar?? ;)

• 03 Januari 2015 - 06:24

Helen :

Wauw! Mooi verhaal en wist niet dat ik zo jaloers kon zijn (het is hier 6 uur s'ochtends en kan niet slapen. Heb Roel net wakker gemaakt om te zeggen dat ik ook wil reizen. Hij wil slapen!).
    O.a. ben ik jaloers dat jullie aan het stand liggen ook al regent het, de jungeltour die jullie gemaakt hebben, duiken in koh tao, jullie ervaring in langkawi en natuurlijk die full bodymassage!
    Veel plezier in Laos! Ik vond het tuben 1 vd leukste dingen en op Luang Prabang ben ik verliefd geworden.

Liefs Helen

• 03 Januari 2015 - 12:02

Harold:

Hey man

verhalen over eten en kakkerlakken. heerlijk!
    Als ik mn ogen dicht doe zie ik jullie genieten. Prachtig

Als ik geen werk, vrouw, kinderen, vliegangst en andere verplichtingen had was ik naar jullie toe gekomen.

geniet er van

Harold

• 03 Januari 2015 - 16:04

Nina En Jeroen:

Lieve Joost en Sas,

Wat een fijn verhaal weer. We hebben natuurlijk het stukje mooie avonturen van Willem en Maud mogen horen. Heerlijk hoe enthousiast hun waren over de momenten die ze met jullie hebben beleefd.
    Het belangrijkste halen we toch wel weer uit dit verhaal en dat is dat jullie blijven genieten van alles wat jullie meemaken.
    De eerste maand zit er al op dus ga zo door kinders!
    Wij kijken uit naar het volgende verhaal.
    Pas goed op elkaar ;)

Liefs Jeroen & Nina en een dikke lik van Holly

• 04 Januari 2015 - 13:01

Frits En Mayke:

Hallo Joost en Saskia

Natuurlijk op deze dag van de familienieuwjaarsreceptie ook voor jullie de beste wensen in het nieuwe jaar en heel veel plezier voor de komende tijd onderweg.

groetjes
    Mayke en Frits

• 11 Januari 2015 - 09:24

Willem En Maud:

hee broederen saske!

nu anderhalve week thuis denk zal toch maar eens je verhaal lezen.
    super leuk verhaal wat vertel je het toch leuk en ik maak het opnieuw mee!
    geniet er nog van hoop dat jullie nu wat warmer dagen te gemoet gaan.
    en sas top he dat vliegen:p super knap al die overwinningen daar.

tot spreek ze xxx willem en maud

• 25 Januari 2015 - 20:40

Sylvie:

Joost! Wat lang geleden! Vanuit het koude Nederland lees ik jullie reisverslagen vol jaloezie :).
    Wat een mooie reis maken jullie! Er zullen veel ervaringen op jullie pad komen... Dit jaar willen wij ook op reis naar Azië (waarschijnlijk Laos en Viëtnam), dus ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! Heeel veel plezier nog en vergeet niet te genieten :) groetjes!